NAJCZĘŚCIEJ ZADAWANE PYTANIA
Mieć informację czasem oznacza kontrolować sytuację. Być dobrze poinformowanym to synonim pewności. Dlatego zawsze zależy nam, by odbiorca komunikatu miał pełną wiedzę i czuł się przez to komfortowo. Przygotowaliśmy dla Państwa listę typowych pytań dotyczących naszej działalności.
PYTANIA
- Co to jest custom publishing?
- Czy moja firma potrzebuje własnej publikacji?
- Czy muszę się odrębnie kontaktować z drukarnią?
- Mam już stronę internetową, po co mi lepsza?
- Czym jest public relations?
- Jak poprawić swój wizerunek?
ODPOWIEDZI
- Co to jest custom publishing?
Najprościej rzecz ujmując, custom publishing to przygotowywanie wydawnictw dla klientów lub potencjalnych klientów danych firm. Custom publishing pozwala na połączenie marketingowych ambicji przedsiębiorstwa z potrzebami informacyjnymi jego klientów. Jest możliwy dzięki dostarczaniu poprzez druk czy Internet wartościowych treści, które wpływają na zachowania grupy docelowej.
W centrum zainteresowania custom publishingu są sposoby wspomagania klientów danej firmy w realizacji ich celów. Ale to nie wszystko - skuteczna publikacja musi przyciągać uwagę Czytelników, którym coraz częściej brakuje czasu na lekturę w ogóle. Musi również wychodzić naprzeciw potrzeb potencjalnych reklamodawców. Wszystko to sprawia, że realizacja custom publishingu wymaga wyspecjalizowanej i doświadczonej grupy pracowników.
- Czy moja firma potrzebuje własnej publikacji?
Tak. I nie ma tutaj większego znaczenia to, czy jesteśmy raczkującą firmą czy dużym i uznanym przedsiębiorstwem. Publikacja przeznaczona dla klientów pełni wiele funkcji, nie tylko reklamowych. Przede wszystkim pomaga zrozumieć sposób działania firmy i wspiera jej klientów we właściwym korzystaniu z usług czy produktów. Takie wydawnictwo jest również przejawem troski o klienta - w ten sposób buduje się prawdziwe i trwałe społeczności związane z marką. Custom publishing nie jest nachalną reklamą, ale swoją skutecznością wcale nie ustępuje typowym działaniom marketingowym.
- Czy muszę się odrębnie kontaktować z drukarnią?
Nie, proces produkcji publikacji możemy doprowadzić do końca, włącznie z nadzorem pracy drukarni.
- Mam już stronę internetową, po co mi lepsza?
Proszę się zastanowić, czy Państwa strona WWW jest czytelna, łatwa w nawigacji, znajdują się na niej wszystkie niezbędne informacje, swoją estetyką wzbudza podziw i łatwo ją odnaleźć w wynikach wyszukiwania. Jeśli tak, mieli Państwo szczęście - ktoś wykonał dobrą pracę. Jeśli nie, proszę się z nami skontaktować. Podobnie, jeśli jeszcze nie mają Państwo swojej witryny. Pomożemy każdemu zaistnieć w Internecie.
- Czym jest public relations?
Definicja jest prosta: Public relations (PR) (z ang. - relacje z otoczeniem) to proces komunikowania, który poprzez stworzenie możliwości dialogu i interakcyjność działań oraz za pomocą określonych instrumentów i technik komunikacyjnych wzmacnia lub nawet kreuje związek organizacji z jej otoczeniem. Celem PR jest stworzenie sytuacji, w której nastąpi wyrównanie interesów organizacji i jej otoczenia, oraz umożliwienie funkcjonowania organizacji i jej otoczenia w optymalnej dla obu stron rzeczywistości (wikipedia.pl).
Innymi słowy: sztuka PR dąży do tego, by działania firmy były rozumiane i aprobowane przez społeczność. Jednym z ważniejszych narzędzi PR jest polityka informacyjna.
- Jak poprawić swój wizerunek?
W działaniach PR często mówi się o budowaniu wizerunku. To błąd. Wizerunek ma każdy - może on być dobry lub zły i można go poprawić lub zepsuć. Ale na pewno nie można go zbudować. Najczęściej w działaniach PR mamy do czynienia z poprawianiem wizerunku, a więc działaniami, których celem jest zwiększenie atrakcyjności organizacji i uczynienie jej działalności w pełni akceptowalnej wśród jak największej grupy odbiorców.
|